Heb je echt nodig om te gaan naar de universiteit

Heb je echt nodig om te gaan naar de universiteitHeb je echt nodig om te gaan naar de universiteit?

Door Daniel Scocco

Als je wilt werken op het internet of om een ​​ondernemer, ik denk echt niet dat je nodig hebt om.

Ik zeg altijd tegen mijn vrienden dat als ik de geest had dat ik vandaag (in termen van te weten wat ik wil doen en welke kennis en tools die ik nodig om dat te doen), vijf jaar geleden, zou ik niet zelf heb ingeschreven aan de universiteit .

Op het moment had ik geen idee waar ik heen ging, echter, dus het krijgen van een diploma leek de slimste keuze. Iedereen deed het, na al!

Ik studeerde Internationale Economie, want het was een vrij eclectisch graad, en het zou mij toe om te werken aan vrijwel elk segment. Toen 18 jaar geleden ben ik begonnen op het internet met mijn eigen websites en andere ondernemende projecten, en ik denk dat ik heb dat met behulp van 5% van wat ik heb geleerd in de universiteit, als dat.

Nu is het belangrijkste argument van de universiteit voorstanders is dat, afgezien van de kennis zelf, die je al dan niet later te gebruiken, langs al die jaren studeren zal je leren hoe om te verzamelen, analyseren en presenteren van informatie. Het geeft je een kader, waarop je zal voortbouwen op te geven.

Dat is waar, zal de universiteit u dat geven, maar ik denk niet dat een persoon die recht uit de middelbare school begint te werken zou verliezen dat. Hij zou ook leren hoe om te verzamelen, analyseren en presenteren van informatie, en hij zou ook een kader te krijgen, maar die zou komen van echte werkervaring in plaats van uit de theoretische lessen en lezingen.

Ik denk eerlijk gezegd dat als ik het zelfde jaar dat ik deed in de universiteit het werken met mijn eigen projecten en proberen om een ​​levende online te maken had doorgebracht, zou ik veel meer geleerd (en die kennis zou praktische dan theoretische geweest).

Nogmaals, dit is alleen geldig voor bepaalde klassen van professionals. Als u naar een arts of een ingenieur te zijn is er geen alternatief aan het gaan naar de universiteit en het leren van wat je nodig hebt om daar.

Een ander nadeel van de universiteiten is dat ze zich richten op het geven van je kennis, in plaats van het maken van je vaardigheden en attitudes te ontwikkelen. De laatste twee zijn enorm belangrijk voor uw professionele succes.

Ik schreef over dit enige tijd geleden, op een artikel getiteld Kennis, competenties en attitudes). Samenvattend het op: Kennis is praktische informatie verworven door leren, ervaring of vereniging (bijv tweede graad vergelijkingen). competenties. anderzijds, verwezen naar de mogelijkheid om specifieke taken (bijvoorbeeld het vermogen om effectief te communiceren) voeren. attitudes betrekken hoe mensen reageren op bepaalde situaties en hoe ze zich gedragen in het algemeen (bijvoorbeeld of je pro-actief, arrogant bent, als je samen met mensen en ga zo maar door).

Hier is een voorbeeld dat ik gebruikte om te illustreren waarom competenties en attitudes zijn belangrijker dan kennis:

Beschouw twee verschillende mannen, John en Mark, werken voor een financiële dienstverlener. Beiden staan ​​te popelen om zo te slagen dat ze veel te besteden tijd proberen om professioneel te groeien.

John maakt gebruik van zijn tijd wint zo zoveel mogelijk kennis: hij bestudeert balansen, financiële verslagen, boekhoudkundige praktijken en dergelijke. Hij neemt zelfs in verband cursussen over de plaatselijke universiteit.

Mark, anderzijds, wordt alleen de kennis die vereist is om de taak uit te voeren is. Anders dan dat, gebruikt hij zijn tijd aan zijn schrijfvaardigheid te verbeteren, zijn vermogen om problemen op te lossen, zijn vermogen om te begrijpen en inleven in andere mensen en ga zo maar door.

Moet de financiële sector in te voeren een daling op een dag dwingen zowel mannen naar een andere baan te vinden, wie denk je dat een hardere tijd hebben? Ja, ik weet zeker dat je het al geraden.

Zoals je kunt zien ben ik niet met het argument dat je niet hoeft te gaan naar de universiteit, omdat je leert alles werkt. U moet dan nog om te studeren en gaan door de pijn van het leren en het verbeteren van jezelf. Het enige verschil is dat als je dit doet op uw eigen u in staat zich te concentreren op de competenties en attitudes die je weet dat je nodig hebt om te ontwikkelen.

De wetenschap dat een universiteit je zal geven is beschikbaar voor iedereen, waar ook ter wereld. Zeker, er is een verschil tussen kennis en informatie. maar met de juiste motivatie en wat hulp van andere mensen, zelfs een kind in Sri Lanka kan de informatie op te nemen online beschikbaar en omzetten in kennis.

Dus wat moet je strategie? Focus op het ontwikkelen van de juiste houding en competenties, en pak de nodige kennis als je gaat.

gerelateerde artikelen

66 Responses to “Heb je echt nodig om te gaan naar de universiteit?

  • rprandi op 25 maart 2008 03:13

die post doet me denken aan het volgende:

Ook hier op mijn land (Brazilië) een diploma is de minimale vereiste voor een leuke baan.

in tijden van werkloosheid, zal een graad u helpen alot. Als we gaan kijken naar zuiver maken van geld, of u nu een graad of niet is niet belangrijk. Houding is van het grootste belang en de toewijding en passie. Deze dingen komen van binnenuit.
Uw houding, niet uw geschiktheid, zal uw hoogte te bepalen.

Goed artikel. Ik heb verteld hetzelfde met mensen uit een lange tijd. U hoeft niet een diploma nodig hebben om succesvol in het leven te zijn. Als je naar de universiteit en pak een diploma dat is prima. Wat stoort me het meest is dat mensen die geen diploma hebben, worden ontmoedigd.

Er zijn veel miljonairs die school en college uitvallers zijn geweest.

  • OldSailor op 25 maart 2008 03:21

    Naar de universiteit is nodig omdat alleen wanneer een persoon in een groep, leren en verfijning van kennis, competentie en attitude plaatsvindt.

    Universiteiten zijn alleen geld makers, omdat de meeste carrières kan worden geleerd op het werk. Persoonlijk denk ik dat de enige reden dat mensen verder hun onderwijs omdat middelbare scholen leren niet hoe te denken en problemen op te lossen. Ook bedrijven willen “postvak functiebeschrijvingen in plaats van op zoek naar de persoon die veel banen kan doen.

    Een ander ding, ik hoorde net op de radio dat loodgieters maken ongeveer $ 60 per uur, waar te beginnen leerkrachten zijn het maken van ongeveer $ 15 per uur met een 4 jarige opleiding. Natuurlijk, sanitair werk is over het algemeen een pijn, omdat ik mijn deel heb gedaan, maar 2400 $ per week is vrij moeilijk om af te slaan.

    Goed artikel, moet voor elke middelbare school student worden gestuurd, zodat zij een weloverwogen beslissing te maken.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 03:44

    @OldSailor, Zolang je leeft in een stad en niet in een afgelegen eiland, je zal altijd in contact met andere mensen.

    Voor competenties en kennis, vaak gewoon een andere persoon die kan u begeleiden zal volstaan.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 03:14

    @rprandi, zei u:

    “Ook hier op mijn land (Brazilië) een diploma is de minimale vereiste voor een leuke baan.

    Het lijkt erop dat u niet het artikel heb gelezen? Ik begon met te zeggen:

    Mijn punt is niet van toepassing op mensen die willen “nice banen, die ik veronderstel dat is wat je noemt het werken voor een grote (en stijve) organisatie.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 03:53

    By the way, voordat mensen komen zeggen dat je een diploma nodig, hier is een lijst van mensen die niet hadden te krijgen en doet het heel fijn:

    Steve Jobs (Apple)
    Michael Dell (Dell)
    Larry Elisson (Oracle)
    Walt Disney
    Henry Ford
    Bill Gates
    Richard Branson (Virgin)
    Coco Chanel

  • Tweetalige Blogger op 25 maart 2008 03:58

    Als u een duidelijke visie en de discipline, ga dan niet naar de universiteit. Bill Gates wist wat hij wilde en viel uit Harvard en keek nooit terug. Goed voor hem.

    Maar voor veel mensen, gaan naar de universiteit is een manier om hun denken te verduidelijken, hun horizon en het netwerk uit te breiden en contacten voor de toekomst te maken. Het gaat niet alleen over het boek leren. Ook zijn er veel mensen die hun roeping, hun leven doel op de universiteit te vinden. Zonder die ervaring, zouden ze verloren zijn en hebben geen idee wat ze voor de kost zou moeten doen.

    Heb je uiteindelijk met behulp van al uw boek kennis in uw beroep? Goed natuurlijk niet, maar dat is niet het echte doel. Het echte doel is om te leren hoe te denken, te leren hoe je je tijd verwerken van informatie te beheren, in hokjes, worden onafhankelijk, maar ook leren hoe te werken als onderdeel van een team, enz. Dat zijn allemaal vaardigheden die men nodig heeft in de echte wereld.

    Ook in een geïndustrialiseerde wereld waarin veel mensen in rijke landen hebben toegang tot een hoger onderwijs, met een hbo-opleiding is een manier om ervoor te zorgen dat je niet wordt gemarginaliseerd door het systeem. Als u van plan te zijn zelfstandigen, geen probleem. Maar als je probeert om een ​​baan in een bedrijf te krijgen en verwacht te stijgen door de gelederen, zult u uw weg naar de top gehinderd door het ontbreken van een hbo-opleiding te vinden. Werkgevers gebruiken dat kleine stukje papier als een manier om te sorteren en onkruid uit werknemers, leuk vinden of niet.

    Je schrijft:.. “Een ander nadeel van de universiteiten is dat ze zich richten op het geven van je kennis, in plaats van het maken van je vaardigheden en attitudes te ontwikkelen Je maakt een enorme aanname dat geldt niet voor iedereen Dit kan het geval zijn in buitenlandse universiteiten maar veel Amerikaanse universiteiten stress en aandacht voor de praktische aspecten van het krijgen van een hogere opleiding.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 04:04

    @Bilingual Blogger, schreef je:

    “Maar voor veel mensen, gaan naar de universiteit is een manier om hun denken te verduidelijken, hun horizon en het netwerk uit te breiden en contacten voor de toekomst te maken.

    Je kunt duidelijk maken wat je wilt doen in het leven zo goed werkt. Soms, in feite is het niet totdat u daadwerkelijk begint te werken dat je je realiseert wat je leuk vindt en wat je niet willen doen.

    Het netwerk deel ik het ermee eens dat kan nuttig zijn van de universiteit zijn.

    Wie zegt dat je niet die dingen te leren proberen om je eigen bedrijf opstart, bijvoorbeeld?

    In feite denk ik dat je zal ze veel efficiënter te leren, omdat je leren zal komen uit het echte leven en praktische situaties.

  • Tweetalige Blogger op 25 maart 2008 04:06

    Eigenlijk denk ik dat het zou geweldig zijn als de geïndustrialiseerde landen benadrukten het beroepsonderwijs onder jongeren. De wereld heeft behoefte aan meer geschoolde loodgieters, elektriciens, mechanica en timmerlieden. Veel jonge mensen niet beseffen dat ze een grote levende kon verdienen doet handenarbeid.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 04:06

    Neem mijn voorbeeld bijvoorbeeld. Direct na de universiteit ging ik eerst voor een adviesbureau en daarna werken voor een telecommunicatie multinational.

    Ik dacht dat ik zou het leuk vinden om te werken aan die bedrijven, maar ik deed het niet. Ik besefte dat ik niet wil werken voor iemand anders, maar mezelf. En ik dacht alleen dat na het werken, de universiteit gaf me geen aanwijzingen van wat ik zou willen doen voor de kost.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 04:09

    @Bilingual Blogger, de grote organisaties en bedrijven zijn op de weg naar buiten. Steeds meer mensen zullen gaan zelfstandig of georganiseerde werken in kleine virtuele teams via het internet.

    Maar dat is voor een andere functie &# 128578; .

  • Daniel Harrison op 25 maart 2008 04:15

    Het hangt af van de mate je doet (praktische v.s. beroeps) en uw persoonlijkheid type. Ik persoonlijk heb een software engineering diploma en heb mezelf een zeer goede baan met een gerespecteerde software bedrijf.

    Ik heb geleerd hoe om te leren om dingen, zoals het leren hoe te programmeren, onderzoekstechnieken, werken in teams, enz. Terwijl bij Uni Ik heb mijn eigen bedrijf, dat is uitgegroeid tot een puur online bedrijf te starten te doen.

    Als ik niet aan Uni was gegaan, zou ik niet weten hoe om te leren. Ik heb ook contact met mensen die ik anders nooit hebben ontmoet. Dus ik ben dankbaar voor.

    Ongeacht welke gebeurtenis u verwijzen naar. Natuurlijk, als je weet wat je nu weet, het zal altijd nuttig achteraf geweest!

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 04:20

    @Daniel Harrison, een fout die mensen maken bij het doen van deze evaluatie is te vergelijken 4 jaar bij de universiteit met 4 jaar niets te doen.

    Dan natuurlijk 4 jaar doorgebracht op de universiteit lijkt de beste optie.

    Maar je moet 4 jaar te vergelijken aan de universiteit met 4 jaar besteed aan het proberen om uw eigen startscherm maken of proberen te werken in een bedrijf.

    Ik denk dat je zal veel meer op het tweede scenario te leren. Je zult zelfs leren hoe te leren, moet je het doen in een baan of beroep na alles.

    Stel bijvoorbeeld dat ik was nodig om iemand inhuren voor mijn bedrijf, en ik had twee kandidaten, beide met 22 jaar. De eerste ging naar de universiteit voor 4 jaar, terwijl de tweede brachten 4 jaar proberen om zijn eigen online bedrijf of zijn eigen offline bedrijf te creëren; Ik zou gaan met de tweede elke dag.

  • Scott Fillmer op 25 maart 2008 04:22

    Ik denk dat het hebben van een diploma heeft wel een aantal voordelen (denk ik). Het voordeel voor mij lijkt te zijn de opgedane kennis door studie, maar ik denk niet dat het heeft veel invloed op de verdiencapaciteit mogelijkheid voor zover het internet gaat.

    Mijn zoon heeft een webdesigner voor verschillende internetbedrijven sinds voordat hij afgestudeerd aan de middelbare school. Ging naar de universiteit voor een semester en besloten het was niet voor hem en hij maakt waarschijnlijk 20x’s het geld op het internet zonder een diploma dan ik was met een graad buiten het Internet.

    Het is wel afhankelijk van wat je wilt doen. Als het een gespecialiseerde beroep dan is het waarschijnlijk nodig is, maar voor freelance werk op het internet, ik denk dat je juist zijn. Scott

  • Tweetalige Blogger op 25 maart 2008 04:26

    Ik zou een gok dat je consulting / zakelijke banen u blootgesteld aan sectoren en uitgebreid uw horizon op een manier die hebt gesloten zou zijn weg aan u als u nog nooit had bijgewoond college gevaar. Je bent een product van je ervaringen (zowel de universiteit en adviesbureau / multinational.) Gaan naar de universiteit mag je in consulting waardoor je beseffen dat je beter af te werken voor jezelf waren om te gaan. Alles is verbonden met één ervaring met het leiden tot een andere, voortbouwend op de top van ervaringen uit het verleden. Verwijder een van de belangrijkste ervaringen uit de vergelijking en je hoeft niet per se de wind op hetzelfde punt, dat wil zeggen een succesvolle internet ondernemer.

    Ja, ik ben het eens dat de grote bedrijven zijn dinosaurussen, maar ze houden nog steeds een enorme macht over de hoofden van veel mensen.

    Als u uw oorspronkelijke vraag te beantwoorden, heb je echt nodig om te gaan studeren aan een internet entreprenuer zijn? Mijn korte één-woord antwoord zou niet zijn.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 04:29

    @Bilingual Blogger, ja ik ben het eens. We zijn op dezelfde pagina.

    Ik ben het eens dat je geen diploma nodig als u van plan bent op het hebben van een eigen bedrijf.

    Persoonlijk zou ik een teruggave heb gevraagd over de kosten van de cursus. Ik geef de voorkeur aan kandidaten voor banen die een algemene opleiding (bijvoorbeeld in het bedrijfsleven of marketing) of gewoon een heleboel inlandse sleutelen ervaring met tech. Het is een stuk gemakkelijker dan het krijgen van mensen om de VN-leren wat ze betaald om te leren.

    Ik heb dit argument gehoord vele malen door de jaren heen.

    Het doet denken aan de betweter in 9de rang algebra klas vraagt ​​de leraar “toen zijn we ooit ga moeten dit? Gebruiken goed, voor de gek houden, zul je het gebruikt veel, en in zeer subtiele manieren die je niet beseft.

    bottom line: de universiteit zorgt voor de immateriële activa die helpen het menselijk ontwikkelen als een sociale en zakelijke entiteit.

    en wow, was het ooit leuk. wie zou willen missen op deze?

    Daniel je natuurlijk niet naar de Penn State University. Als je dat deed, zou je nooit hebben geschreven deze teleurstelling van een bericht.

    en oh ja, hoe is dit een dagelijkse blog tip?

    @ Daniel en de lijst (commentaar # 7)

    dat is een slimme lijst. weet u dat de lijst met succesvolle mensen die wel een diploma te halen is oneindig veel langer?

    zij zijn de uitzondering, niet de regel.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 05:39

    @andrew, voor iemand die jong is, bloggen, en overweegt om naar de universiteit (waarvan ik denk dat is geen uitzondering onder mijn lezers), zou dit een vrij goede tip 🙂 zijn.

    Nu algebra is één ding, en dat is erg belangrijk, en je moet een stevige greep van die moeten voor het verlaten van de middelbare school toch?

    Een ander ding is om de principes achter integraalrekening te leren, vooral als je gaat om online te werken of start uw bedrijf, zoals ik in het artikel vermeld.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 05:43

    @Andrew, Zij zijn de uitzondering vanwege de manier waarop onze samenleving en ons onderwijssysteem is georganiseerd.

    Ik denk dat dit gaat drastisch veranderen in de komende jaren wel.

    Je zou kunnen zeggen dat de regel is om te gaan studeren, om te beginnen met werken voor een goed bedrijf, om te doen wat je baas zegt dat je, om een ​​pak te dragen omdat de maatschappij zegt dat het belangrijk is om je baard te scheren, en ga zo maar door.

    Gewoon omdat dit de regel is dat betekenen dat het ook het beste wat men zou kunnen doen? Ik ben er niet zo zeker van.

  • team ray op 25 maart 2008 05:53

    ik zeg het hangt af van de loopbaan en lange termijn weg, zoals doelen.

    ik zou niet handel mijn universiteit ervaring voor een aantal succesvolle start-ups.

    dat zei, je enorme punten, waarvan vele ik ben het eens met te maken. Ik denk niet dat de universiteit is noodzakelijk de “weg naar overeenstemming op (zie: veel van mijn hippied-out vrienden bij foto’s van hen struikelen gezicht op festivals … misschien is dat gewoon een ander merk van overeenstemming)..

    Ik denk hogeschool / universiteit dient als een leuke incubator maar voor mensen die nog aarzelen waar ze willen springen, industrie-wise. maar je hebt gelijk, als je een gouden idee hebt, hoef je niet naar school hoeft te lamify, je hoeft alleen maar om er even uit en doe het.

    Ik denk niet dat het is gewoon in de tech-sector, maar het wordt er vaker voor.

    maar hier is mijn favoriete voorbeeld van waarom de universiteit is niet nodig:

    jaar: 1980-iets. guy druppels van de universiteit, omdat hij ziet wordt de omgeving veel kantoren gebouwd, hij voelt expansie in het Washington DC gebied. Zijn gedacht? Iemand gaat nodig hebben om al die gebouwen te reinigen. Ik zal een-office schoonmaakploeg te starten.

    zijn college maatjes lachte. zijn vader praktisch verstoten hem.

    tot … 10 jaar later … toen hij het bedrijf verkoopt voor $ 26.000.000 dollar (ja, hij werkt niet meer) … en nu zijn ze allemaal op zoek naar hem toe en noemde hem een ​​genie.

    mijn bottom line: je hoeft niet universiteit. maar het is leuk als de hel, en kunt u kennismaken met veel dingen die je misschien nooit eerder hebben gezien.

    Dat gezegd hebbende, ik ben een shaggy-haired bebaarde dude met een graad die ze draagt ​​jeans om te werken en werkt op websites. ik was een mediastudies belangrijke oorzaak ik ben geobsedeerd met communicatie, en het is een mooie back-drop naar mijn werkzame leven.

    willen vs. behoefte. universitaire = geen behoefte aan. maar veel willen. zoals ik al zei, ik zou mijn jaar er niet ruilen voor iets.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 05:59

    @Andrew, Ja voor de lol en de sociale deel je helemaal gelijk. In feite als we brengen dat deel in de vergelijking wordt een complexer probleem.

    Bedankt voor de feedback.

  • Eric Atkins op 25 maart 2008 06:12

    In het algemeen, mensen die college graden verdienen veel meer geld dan mensen die geen diploma hebben. Je kunt niet ontkennen de statistieken. Dit is het geval voor tientallen jaren en het zal blijven op die manier.

    Als het geld is belangrijk voor je en je bent niet van plan om veel risico’s nemen als ondernemer, dan moet u overwegen dat stat.

    Het verdienen van een hbo-opleiding niet zeggen dat je meer kennis in een gebied van studie dan iemand anders. Het zegt dat je hebt formeel is opgeleid in bepaalde gebieden van de studie door erkende academische instellingen. Werkgevers liever zetten hun geloof in een academische instelling dan in de straat smarts van een niet-gegradueerde.

    Er is ook iets te zeggen over het college afgestudeerde die 16-uur in beslag nam les per semester, terwijl een part-time of full-time baan ingedrukt houdt. Werkgevers zien de werklast dan sommige afgestudeerden doorgewerkt en zien dat ze waarschijnlijk in staat zal zijn om een ​​snel tempo werkplek te behandelen.

    Kijk. We hebben allemaal kunnen vingers wijzen naar mensen die geen hbo-opleiding hebben en doet het goed voor zichzelf. De vrije markt zorgt voor. Dit zou geen verrassing zijn voor iedereen.

    Ik heb een vriend die niet naar de universiteit. Hij is in zijn mid 20’s heeft een $ 400.000 huis op een prive-meer met een boot. Hij is een ondernemer die zijn eigen zaak geopend en maakt meer geld dan ik (en ik ben ouder met een wetenschappelijke graad). Hij heeft straat smarts en een goede business.

    Ik ontmoette een man aan het Space Shuttle Discovery afgelopen week. Hij liet van de middelbare school 40 jaar geleden om te gaan werken. Nu is hij een expert op het Discovery. Hij is erg waardevol voor het Space Shuttle programma. Maar, doe jezelf niets wijs.

    Als je rond te kijken en te kijken naar de statistieken, de mensen met een academische graden hebben veel meer deuren te openen en zijn meer gecompenseerd voor het verdienen van het stuk papier uit een academische instelling.

    Als u een ondernemer te zijn in enkele velden zul je in staat te stellen
    succesvol te zijn zonder een diploma. Deze velden zijn meestal in verband met opkomende technologieën (waar industrieën nieuw) en voor transacties die niet worden onderwezen in hogescholen en universiteiten.

    Wilt u een deel van de massa werk van kracht zijn, dan is een hbo-opleiding heeft de voorkeur.

    Ok, ik verontschuldig me bij voorbaat … dit is een hot topic knop voor mij!

    In het algemeen, je leert alles wat u moet weten succesvol tegen de tijd dat je afstudeert de middelbare school te zijn (voordat je begint met de stokken en stenen, zei ik over het algemeen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen).

    College draagt ​​bij in een paar manieren. Je maakt vrienden die nuttig kunnen zijn in de toekomst, kunt u worden blootgesteld aan ideeën en manieren van denken die je anders niet zou zijn geweest. En natuurlijk leer je, goed wat te leren, hoe te overleven op een pot pindakaas en de buis van crackers.

    Maar is het nodig? Om eerdere opmerkingen papegaai, het hangt af … Ik zou willen dat mijn dokter te gaan, zeker … maar mijn autoverkoper, mijn deli eigenaar … niet zo zeker van.

    1. Indien de universiteit is zo belangrijk om je succes, hoe mensen erin slagen om al die jaren zonder college slagen?

    2. In reactie op de lijst met succesvolle mensen die niet naar of afstuderen aan de universiteit, een commentator zei dat ze “de uitzondering op de regel. Regel Wie is? En waarom hebben ze op de regel te maken? Wat is het beroemde citaat van de voorzitter van IBM over de “regel in zijn tijd … de een dat er iets gaat als volgt:” er hoeft alleen maar een paar computers in de wereld ‘(met alle middelen corrigeer me als je de offerte hebt) zijn. Dat brengt ons tot …

    3. ALGEMEEN, al onze huidige onderwijssysteem bewerkstelligt is om goede medewerkers te creëren voor iemand anders. Schrijf naar de klas (werk) op tijd, doe je huiswerk (werk) zonder klacht, neem de lunch als de bel gaat, leren wat zeg ik zonder twijfel, enz. Wat een gelul.

    College zal bijdragen aan het creëren kansen voor u, en ongetwijfeld zal u een kans om een ​​goede tijd te geven, en in het algemeen, dat is het.

    Tenminste, dat is mijn standpunt.

  • Daniel Scocco op 25 maart 2008 06:20

    @Eric, Ben ik het eens de statistieken zijn met mensen die een hbo-opleiding. Maar nogmaals, ik denk dat dat komt omdat de manier waarop onze samenleving is gestructureerd, en dit is zeer snel aan het veranderen.

    “Als je wilt om een ​​deel van de massa werk van kracht zijn, dan is een hbo-opleiding heeft de voorkeur.

    Toegegeven, in feite mijn advies is voor mensen die niet willen om een ​​deel van de massa beroepsbevolking 🙂 zijn.

    @Thom, Goede punten.

    Hoe dan ook, een munt heeft twee kanten.
    Het argument zal eindeloos zijn.
    Maar, ik ben het met u eens dat als je jezelf kunt bepalen, hoef je niet naar de universiteit.
    Soms worden we gedwongen om iets te doen door een aantal mensen die we schelen.

  • javanese-script.com op 25 maart 2008 06:44

    University geven u, kennis, geen geld, als je een hoop geld, ga niet naar de universiteit, Als u wilt slim of wijs te zijn, naar de universiteit is de juiste manier

  • Michael Martin op 25 maart 2008 06:59

    Een diploma is een groot vangnet, en een boost vertrouwen. We weten allemaal dat de meerderheid van de startups flop.

    Dus als je overgeslagen op uni, en besteed je spaargeld op een startup op die flops, je bent in een heel slechte staat. Uw vertrouwen zal volledig worden verbrijzeld (Was het overslaan van uni echt een slechte beslissing ??) en zonder een diploma, bent u niet van plan om veel goed betaalde banen die u zullen helpen naar je volgende keer opstart krijgen.

    Maar als je een diploma achter jou, je zelfvertrouwen wel goed (Je wist de lange termijn van een graad, en alle nieuwe ervaringen die je in uni gehad. Wie denkt niet dat college gradiënten zijn eigenwijs als heck? XD) en als het niet lukt, heb je een diploma die je krijgt in een fatsoenlijke baan voor zo lang als je het nodig hebt. &# 128578;

    Het gaan naar uni kunnen je echt helpen groeien als persoon. Het aantal mogelijkheden / clubs / mensen die je tegenkomt zal al geven u de soorten vaardigheden die niet kunnen worden geleerd.

    En tot slot, heb je een ton van de vrije tijd tijdens de uni (Afhankelijk van uw cursus xD), dus wie zegt dat je je startup niet draaien terwijl je toch bezig bent uni? &# 128539;

  • team ray op 25 maart 2008 07:47

    Ik denk dat het hebben van geld is het beste zeker vuur manier om succesvol te zijn. wat ik zie veel over het hoofd soms in de hele discussie van de universitaire versus geen universiteit is degene die zijn niet gaan naar de universiteit had veel geld om hun startende bedrijven te financieren die niet in alle gevallen, maar in veel van de gevallen. Ik denk dat in de huidige leeggelopen dollar samenleving zijn tien maal meer moeilijker om een ​​bedrijf te starten met een paar hundread bucks buiten het net. dus als je geld hebt kan ik zien waarom de universiteit niet weg te gaan zijn. veel van silicon valley tech goden ging nooit naar de universiteit, maar ze zijn zeker hadden papa en mama vette cheque boek financiering ervan. dus imho ik denk dat het debat niet zou moeten zijn of wat je nodig hebt om te gaan naar een universiteit, maar als het geld kost om niet succesvol zijn of

    Geweldig onderwerp. Ik ben het met je eens. Sommigen van ons hebben het verstand en de mogelijkheden die ons ter beschikking waar we niet moeten gaan naar een universiteit. Het web biedt ons alle dagelijkse opvoeding die we nodig hebben om te slagen. Ik denk nog steeds dat een universiteit is wel goed voor veel mensen. Omdat veel mensen zijn afhankelijk van de educatieve structuur die een universiteit geeft.

  • Daniel Harrison op 25 maart 2008 08:25

    Ik ben het eens met u Daniel over hoe u kunt * * meer leren door niet te gaan naar de universiteit. Echter, sommige mensen maken veel fouten en niet een ding te leren.

    Het wordt al snel duidelijk dat als je de ondernemersgeest en je bent geen nadelige risico, dan is niet van plan om Uni om te werken voor jezelf is een geweldig idee. Echter, het is niet gegarandeerd dat niet van plan om Uni zal je leren belastingen.

    Ik persoonlijk wilde een vangnet na school om een ​​goede baan te krijgen, zodat ik mijn eigen plek zou kunnen kopen. Ik deed dat, en mijn werk heeft betrekking op mijn hypotheek. Mijn online exploits zijn leuk en verdien me extra geld, en maken het leven comfortabel voor mij. Ik ben risicomijdend, en de route die ik nam suits me mooi.

    Maar toen kwam ik mijn eigen bedrijf in aanvulling op het doen van een masterdiploma. Dus ik mooi passen in tussen beide situaties. &# 128578;

  • Destination oneindig op 25 maart 2008 08:46

    Vergeet universiteit, wordt zelfs de middelbare school niet nodig. Ik serieus begrijp niet waarom we moeten weten zelfs over integraal calculus. Het zal zeker moeilijk om een ​​startup draaien worden zijn. Dat is absoluut noodzakelijk is en zal ook het beste uit je zoals je bent in een wanhopige en moeilijke situatie. Het feit dat je een gezellige baan kan krijgen zou u helpen om zich te concentreren op de joint venture u begon ondanks de moeilijkheden. Dat drukniveau en persistentie moet een startup maken succesvol. Dat is waarom de meeste van de succesvolle enterpruners zijn dropouts en niet-hoogopgeleide mensen. Soms uit keuze, maar meestal te wijten aan het ontbreken van een andere keus (optie).

  • Destination oneindig op 25 maart 2008 08:58

    Nog een ding dat kwam naar mijn mening

    Ik ging naar school, maar het deed geen afbreuk aan mijn opleiding Mark Twain.

  • reinkefj op 25 maart 2008 09:30

    Terwijl ik met u het ermee eens dat het model voor succes (meerdere malen) is veranderd in de afgelopen decennia, en hoewel ik het ermee eens dat de universiteit niet nodig kan zijn (ik ben nog steeds niet zeker van die volledig), ik denk dat je de presentatie van een valse keuze met uw Wall Street voorbeeld. Na zijn op Wall Street en in brand gestoken, en ontslagen, en slaagde er iets daar, ik denk niet dat je hebt de juiste wijze de dynamiek die daar gebeurt vast te leggen. Hoeveel de twee personen “kosten, die hun” geestelijken, wat gunsten hen verschuldigd zijn, die hun buitenschoolse maatjes hebben veel meer impact hebben dan louter kwalificaties. Het is meer als Survivor en het krijgen gestemd van het eiland.

    Voor zover het inhuren op elders, wil ik graag geloven dat het is zoals je zegt. Maar er is een groot dolop geluk betrokken.

    Het is een valse keuze, want ik denk dat je kunt beide doen. Het is ook niet X of Y. Het is meer een kwestie van netwerken, aandacht en mindfulness.

    Wie je netwerk met, Aandacht voor anderen en Midfulness van de werkloosheid bijl!

    Bedankt voor het provoceren nadenken.
    fjohn

    Ferdinand J. Reinke
    Kendall Park, NJ 08824

    Daniel,
    Grote post. Het inspireerde me om dit een voor de ouders bij de AmericanEnglishDoctor.com schrijven:

  • Sam Stevens op 25 maart 2008 10:11

    Het belangrijkste ding dat ik uit universiteit was dat het me geleerd hoe te leren. De ervaring gaf me wat discipline. Dat gezegd zijnde, zijn er niet heel veel banen te wachten op het einde van de lijn voor een belangrijke geschiedenis, dus ik split school en werd zelfstandigen. Ik hou van leren al, en zal nooit stoppen met trainen mijn hersenen met goede schoolboeken.

  • Joey Francis op 25 maart 2008 11:12

    Ik heb op de universiteit voor ongeveer 3 jaar, maar ik heb niet in geslaagd om te worden gewijd. De afgelopen maanden heb ik het overwegen mijn toekomst. Ik ben niet zeker of ik wil doorgaan met college, gezien ik heb nog ongeveer 4 jaar verlaten, te wijten aan mijn gebrek aan toewijding, of ik kon stoppen naar school te gaan, en ik kon beginnen iets productief voor mijn toekomst te doen. Ik ben leunend naar uitval en het vinden van een soort van inkomsten uit het internet. Ik ben erg onafhankelijk, en ik zie mezelf niet eens werken voor een groot bedrijf, dus ik denk dat in mijn geval, zou het redelijk zijn voor mij om uit te vallen en begin mijn carrière.

  • pam Munro op 25 maart 2008 11:55

    Zeker, er zijn altijd mensen geweest voor wie de standaard manier was niet nodig. Ook moet worden opgemerkt dat een universitaire opleiding niet mag worden gelijkgesteld met een beroepsgerichte opleiding. Het zou beter zijn om zich te concentreren op de klassieke vrije kunsten en uitbreiden van uw algemene kennis als je weet nooit wat van pas zal worden. Ook u hebt geleerd hoe te leren & DENKEN als je naar een goed genoeg de school … Ik bracht het grootste deel van mijn tijd leren van talen op school die in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot meer & meer belangrijk als de wereldeconomie zich ontwikkelt Ik studeerde ook Oosterse Civ die mij enig inzicht gaf in Azië, en antropologie enig inzicht in de cultuur …. Misschien is uw fout was je diploma keuze! Het oorspronkelijke doel van een universitaire opleiding was om een ​​goed opgeleide persoon te produceren, en het is nog steeds niet slecht.

    Ik ging voor een bedrijf graad, dus ik denk dat veel van wat ik geleerd heb is me te helpen.

    Niemand behoefte aan een hbo-opleiding.

    Bottom line heel wat banen zullen niet zelfs laten gluren in het venster zonder.

    De wereld kan niet worden gevuld met mensen die hun eigen startups te trekken. Ik ben niet met het argument dat de Universiteit leert je iets. Mine niet leren mij veel kon ik niet heb geleerd in ongeveer 6 maanden met een aantal boeken.

    Punt is, de universiteit is de nieuwe high school.

    Je had beter een duidelijk inzicht in wat je wilt u en hebben een lil ‘beetje geluk als u van plan bent op te slaan en nog steeds goed doet.

  • Erica DeWolf op 25 maart 2008 07:10

    Ik er beiden over eens en oneens. Om voor mensen om me serieus te nemen als een professional, ik meestal moet het stuk papier te zeggen dat ik naar school ging. Aan de andere kant, hoewel ik afgestudeerd slechts ongeveer 7 maanden geleden … ik ongeveer 15% gebruik van wat ik op school geleerd in mijn dagelijks werk functioneert alleen. Ik heb geen spijt van mijn hbo-opleiding. Maar ik wou dat degenen die de curriculuum creëren daadwerkelijk krijgen wat er nodig is in de beroepsloopbaan. Grote post!

  • sikantis op 25 maart 2008 07:30

    In onze samenleving nog steeds een universitair diploma nodig. In de maatschappij van de achting die ik heb ontwikkeld (www.sikantis.org) alleen het talent telt. Daar heb je geen behoefte aan een graad of titel. U wordt geacht als persoon en als gebruiker van je talenten!

  • De gemaskeerde Millionaire op 25 maart 2008 09:06

    Universiteit = kosten te veel geld

  • nefesco op 25 maart 2008 23:45

    Hier ook. Wou dat ik meer serieus in uni in plaats van na grad geblogd … al was het maar ik had bedacht wat ik eerder wilde een web-ondernemer zijn.

    Ik denk dat het komt allemaal neer op Het uitzoeken van uw GOAL EARLY eerder dan later, en vaak hebben we de neiging om de menigte te volgen dwz ga door scholen gt; krijgen in uni gt; een diploma halen gt; krijg je een goede baan * * … en missen wat we wilden in de eerste plaats.

    Ik denk dat beide ouders en het onderwijs moeten voortdurend aanmoedigen PASSIE meer dan vaardigheden / kennis. Passion zal de echte talenten te ontdekken binnen dus leiden ons naar ons doel en de uiteindelijke vreugde in het leven.

    Voetballers die nooit genieten van hun games * * pensioen, hetzelfde geldt voor ons web ondernemers. We moeten gewoon onze RSS ontbijt elke ochtend &# 128512;

  • nefesco op 25 maart 2008 23:47

    Oh ja, grote post opnieuw Daniel! *duimen omhoog*

  • Ringtone op 26 maart 2008 02:51

    Hoewel, ik maakte $ 3000 / maand, maar ik ben niet stoppen van mijn baan, want ik wil nieuwe vriend te ontmoeten. Ik hou meer vriend op het werk.

    Ik ben erg blij dat u dit artikel gepubliceerd. Ik heb van de universiteit liet en mijn leven online. Het probleem is dat ik de sociale druk van de mensen naar me kijken neerbuigend, alleen maar omdat ik niet over een hbo-opleiding niet kan staan, dus ik denk serieus opnieuw inschrijven om er maar een diploma en publieke erkenning te krijgen.

    Een advies voor mij?

  • Daniel Scocco op 30 maart 2008 04:59

    Renato, mijn advies zou zijn: nooit iets te doen, omdat vrienden, familie of de maatschappij in het algemeen is dat je onder druk om.

    Als u wilt een diploma hebben of denken dat het zou helpen uw professionele leven, ga dan voor het.

    Als je niet denkt dat nodig is, hoewel, niet luisteren naar de mensen die u anders vertellen.

    Je hoeft niet een universitair diploma, so what? Dat is een stuk papier, en het heeft geen invloed op de persoon die je bent op geen enkele manier.

    Je waarden, principes, vaardigheden en competenties is wat je er zelf, en niet een stuk papier.

    Het hebben van een diploma kan helpen.

    Maar ik heb geen één te hebben en doe vrij goed en hebben gewerkt in technische functies in grote bedrijven als AOL en Microsoft. Als je niet naar een universiteit, moet je in ieder geval zoeken naar manieren om een ​​aantal goede ervaring in uw gekozen gebied te krijgen.

    Ik ben op geen enkele manier te zeggen dat je het niet kunt maken zonder een hbo-opleiding, maar ik denk dat mensen aanmoedigen om drop-out van de universiteit is een zeer hellend vlak. Iedereen kan niet thuis blijven en een “web-ondernemer. Ik zeg niet dat ze niet succesvol is, wat ik zeg is dat het gevaarlijk is. Heeft niemand herinner me de internetzeepbel popping? Iedereen kan niet zelfstandigen en het simpele feit is veel werkgevers vereisen een hbo-opleiding.

    Er zijn een heleboel van gepassioneerde mensen die leven onder bruggen. Passie niet betaalt geen rekeningen. Er moet een back-up plan.

    Degenen onder jullie die naar de universiteit ging en klagen dat u alleen gebruik maken van een fractie van wat je hebt geleerd; het leven is een reis. Of je het weet of niet college heeft geholpen om vorm te geven je in de persoon die je nu bent (tenminste het deed voor mij).

    Het enige wat ik wil zeggen is net als jij beweren college is niet voor iedereen, dat geldt ook voor bloggen.

    Hey, iemand moet gaan Artsen en wetenschappers toch?

  • Eliza Mc Namara op 28 mei 2008 01:58

    Ik denk dat mensen moeten concentreren op wat ze willen bereiken en gebruik dat als hun kompas om hen te begeleiden in de echte actie in de echte wereld, waar je betaald in directe verhouding tot uw vermogen om positieve emotie op te roepen in de wereld, met andere woorden u krijgt betaald om waarde te creëren voor anderen. Dat is de bottom line. Het is geen rocket science, het is eigenlijk heel simpel. Als je weet hoe je waarde voor anderen kunt maken en je genoeg gedisciplineerd om actie te ondernemen en te doen wat nodig is om te slagen in de echte wereld van het bedrijfsleven dan heb je geen diploma nodig. Maar ik moet zeggen dat als je een diploma nodig hebt om te werken in de gewenste branche dan natuurlijk je moet er uit te gaan en je krijgt een. Mijn probleem is met mensen die een keuze, die niet over een diploma nodig hebben om te doen wat ze willen doen, maar denk dat het gaat om het leven in de echte wereld van het bedrijfsleven in een handomdraai! Dat is totale BS! Veel mensen gebruiken de universiteit als een excuus om hun schooljaren breiden ze willen om te feesten en in een veilige schoolomgeving achtige omgeving die hen niet in een positie van verantwoordelijkheid. Deze dagen kunt u het stuk papier zonder de extra gedoe van in te gaan op een universiteit te krijgen gewoon door zelfvoorzienend en gaan naar een open universiteit. Op die manier snelle leerlingen dont get boos en gefrustreerd. Ik ging naar uni voor een jaar en stoppen toen ik besefte dat ik was meer te leren uit de boeken die ik gekocht via mijn eigen onderzoek en inspanningen dan ik ooit had van in de universiteit! Nu leer ik steeds meer toepasbare kennis het lezen van een boek per week maakt niet uit hoe druk ik het heb. We zijn altijd leren en wanneer je stoppen met leren je stoppen met groeien en dat die niet sterft groeien. Nu verdien ik meer dan $ 200,00 per jaar in mijn eigen seminar zakelijke Anthony Robbins stijl! Mijn doel is om mensen te helpen om de ketenen van overeenstemming en peer pressure te verliezen en uit te vinden wat ze echt willen van het leven, zodat ze een succes in hun eigen ogen kunnen zijn. Dat is wat het succes is alles over, zijn wie je wilt zijn of dat betekent dat een loodgieter met een boerderij of concurreren met Microsoft is niet van belang, omdat het succes is geluk en geluk komt uit jezelf.

  • Abdelhamid op 1 november 2008 19:09

    Er was een tijd in de geschiedenis dat men geloofde dat je alles wat je wilt kunnen leren alleen door het lezen van de juiste boeken en het doen van onderzoek door jezelf. Bijvoorbeeld, Nathaniel Greene, de Amerikaanse Revoultionary Oorlog generaal, die een fervent lezer was, kocht boeken en lezen widel over de kunst van het oorlog, en bleek een bevoegde commandant (meer dan een getal dan sommige professionele Britse militaire bevelhebbers), hoewel hij nooit gehad bijgewoond militaire college en had eigenlijk een fysieke slap. Dat betekent niet dat het bijwonen van de militaire college zou slecht zijn geweest (het wekt zeker discipline), het is gewoon dat het gaat om te laten zien dat er andere wegen van het leren van andere dan de universiteit.
    In de wereld van vandaag in het bijzonder, moet het niet moeilijk zijn voor iemand om zichzelf te voeden in bijna alles als hij wilde.
    College is zeker niet voor iedereen in mijn mening, en slechts een beperkt aantal mensen die ik ken hebben echt geprofiteerd van hun college voor hun Carreras in mijn mening. Lang verhaal kort te maken, moet je echt iets te studeren, omdat je het zou genieten. En zeker de universiteit is niet de enige weg voor een goede opleiding

    Ik hoor wat iedereen zegt, maar ik weet niet of je jezelf horen. Ik ben blij dat we een keuze hebben om onze eigen weg in het leven te maken, of doen we? Sommige mensen kunnen zich niet veroorloven om te gaan studeren, zodat ze meer ambitie om te slagen in hun werk omdat de samenleving leert hen dat ze niet over een back-up kan zijn. Als er twee mensen die voor dezelfde positie en beide dezelfde hoeveelheid tijd, is het dan eerlijk voor degene met de graad van de positie alleen vanwege het diploma te halen, denk ik niet zo denken. Gewoon omdat je hebt een diploma betekent niet dat je bent een goede werker en je bent de beste voor de job, hel het niet eens zeggen dat je slim. Uiteraard moeten we scholen en onderwijs, maar zoals eerder gezegd zijn er andere manieren om te krijgen opgeleid naast college en graden. Als u de tijd en het geld voor het college dat het een geweldige ervaring, maar dat neemt de persoon die niet krijgen om te gaan, of zelfs ervoor gekozen om te gaan niet minder van een persoon.

    Eerlijk gezegd, iedereen moet naar de universiteit om een ​​diploma te wonen, een diploma helpt u met het krijgen van echt een goede baan en je krijgt betaald veel geld en een goede opleiding wat leuk is. Dus ik zeg dat je moet gaan naar de universiteit als u rijk wilt worden …
    =]

  • Chelle op 20 oktober 2010 10:51

    Mijn zoon wil naar uni, hij niet echt weet wat hij wil doen, hij heeft besloten machanical engineering. Hij weet niet wat hij wil uit het leven. Hij is confussed over de vraag of hij wil “veel geld” of iets wat hij graag doet genieten? Het probleem is dat hij niet weet wat hij zou genieten. Ik denk dat uni zou hem te helpen sorteren door zijn indecission. Wij als ouders zijn confussed, zijn vader denkt aan hem te vertellen om een ​​baan, waarvan ik weet dat hem zou verwoesten zoals wij hem altijd hebben aangemoedigd te willen gaan naar uni te krijgen. Dus om hem nu te vertellen om uit te gaan en het vinden van een baan in plaats van uni, denk ik dat verkeerd is. we zijn Weston mensen, woonachtig in Indonesië, heeft onze zoon niet, omdat de leeftijd van zes woonde in een Weston land, hij is negentien nu en ik denk dat hij tijd nodig heeft om een ​​windvlaag. Zou graag elke coments, voor of tegen unkversity

    Bron: www.dailyblogtips.com

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    zeventien + een =