How to Train Your Dragon – 3D Blu-ray recensie

How to Train Your Dragon - 3D Blu-ray recensieHow to Train Your Dragon – 3D

Editor’s Notes

Delen van deze beoordeling ook in onze dekking van de ‘How to Train Your Dragon.’

De film zelf: Onze recensent Take

Dreamworks Animation heeft zeker had zijn ups en downs in het verleden, maar het maakt niet uit wat ze deden ze altijd leek vast te zitten in de schaduw gigantische Pixar’s. Zeker Dreamworks heeft een aantal waardevolle geanimeerde films als de eerste ‘Shrek’ en had ‘Kung Fu Panda’, maar we hebben ook moesten films als ‘Bee Movie’, ‘Shrek 3’ en ‘Shark Tale’ van hen te verduren. Meer juffrouwen dan klappen als het ging om hun animatie-afdeling. Dat is waarom ik was zo verrast met ‘How to Train Your Dragon.’ Het was slim, geestig, leuk en spannend. Met uitzondering van ‘Kung Fu Panda’ Ik denk niet dat er is al een film in de Dreamworks Animation catalogus waarvoor ik kan het woord gebruiken "opwindend" om te beschrijven hoe het voelde om hem te bekijken. ‘How to Train Your Dragon’ werkt op zoveel verschillende manieren dat het niet het gevoel dat dit is vanuit dezelfde studio die u ‘Shrek 3.’ gebracht Misschien Dreamworks heeft eindelijk sloeg een hoek.

Een jonge Viking genaamd Hik (Jay Baruchel) woont in een klein stadje genaamd Berk. Berk is een mooie plek, met uitzondering van de constante draak aanvallen. Ja, de stad is vrij vaak aangevallen door allerlei soorten draken. De draken stelen van de Viking’s schapen, in brand gestoken huizen, en eigenlijk gewoon amok. De Vikingen bekijk de draken zo groot vuurspuwende plagen die moeten worden aangepakt. Stoick de Vast (Gerard Butler) is de leider van de stad. Hij is een grote, onheilspellende Viking met een dikke rode baard. Niemand zou ooit vermoeden dat zijn zoon is de magere, niet-dragon doden Hik.

Zoals verwacht Hik vangt de Night Fury, en raakt bevriend met haar in de loop van de film. Hij is in staat om het te helpen opnieuw te vliegen nadat hij verzint een kunstmatige staart vleugel voor het na zijn natuurlijke één was gekwetst toen Hik eerste schot het.

Hoewel veel van ‘How to Train Your Dragon’ is voorspelbaar, de mens is het spannend! De gedachte in elk draak soort zetten is prachtig en plezier. De animatie is helder en levendig hoewel Dreamworks moet nog onder de knie te animeren menselijke gezichten (ze zien er altijd net een beetje te stijf). Als u deze in de bioscoop miste het is een schande, want als Hiccup stijgt op de achterkant van Tandeloze (dat is wat hij noemt zijn nieuw gevonden vriend) het is echt een ervaring. Toen ik sprak over deze film zijn spannende ik meende het. Het is echt. Hik duikvluchten en vliegt over de oceaan. Hij duikt en beklimmingen. Dit alles komt neer op een van de meest opwindende geanimeerde films die er zijn. Net zo spannend als de climax escape scene in ‘Toy Story 3’.

Dreamworks heeft nog steeds niet gekregen om het stadium dat het een veelzijdige verhaal als Pixar kan vertellen en nog steeds te creëren het gevoel van eigenzinnigheid om mee te gaan met haar. Pixar troeven hen nog steeds als het gaat om complexe personages en plots. Hoewel ‘How to Train Your Dragon’ is voorspelbaar op vele manieren, het is allemaal over de rit hier, en oh wat een ritje het is.

De Blu-ray: Vital Disc Stats

Voor het afgelopen jaar, Paramount en DreamWorks Home Entertainment hebben gemaakt exclusief beschikbaar alleen voor Samsung 3D home theater producten ‘Hoe tem je een draak 3D-trein’. De Vrij gebied, BD50 schijf lijkt identiek aan die release behalve dat ze het ‘Megamind’ trailer voor heb vervangen ‘Puss in Boots.’ Het komt ook met een nieuwe cover art dat degene gezien op de reguliere BD uitgave en gehuisvest in de normale blauwe keepcase met een DVD-9 op een tegenoverliggende paneel lijkt. Bij het opstarten, worden de kijkers meteen meegenomen naar het hoofdmenu, waar ze kunnen kiezen tussen de 2D- of 3D-versie van de film bij het indrukken "Spelen."

The Video: Sizing Up the Picture

Een van de meest indrukwekkende aspecten van ‘How to Train Your Dragon’ is de animatie – een interessante combinatie van cartooneske figuren en een prachtig uitzicht over het landschap van de natuurlijke omgeving van het dorp.

Op deze 1080p presentatie (2.35: 1), de prachtige kunstwerken lijkt bijna vertienvoudigd zo levendig, rijk verzadigde voorverkiezingen sprong van het scherm, de kredietverlening een intens energetische kwaliteit van de presentatie. De zachtere pastels en secundaire kleuren zijn even verblinden, het beëindigen van de presentatie met krachtig leven en warmte. Het algemene beeld wordt geleverd met pitch-perfect, comfortabel helder contrast niveaus, waardoor de kijkers de ongelooflijke inspanning en tijd naar voren gebracht door de makers van de film te zien. Zwarten zijn luxueus en weelderig, het verstrekken van het beeld met een schat aan dimensionaliteit.

Zelfs met de 3D-bril, die van nature donkerder het beeld, het contrast en de helderheid flamboyante hele blijven. De directe digitaal-naar-digitaal-overdracht is onberispelijk, het blootstellen van elke minuut lijn met buitengewone helderheid en duidelijkheid. Haren, baarden en de schroefdraad van de kleding Viking zijn bijzonder jaw-dropping. Fine-object detaillering is gewoon fenomenaal als we kunnen maken uit individuele kiezels op de grond, de subtiele korrels en vlekken op houtwerk, en elke gebeiteld deuk op de stenen in de architectuur. Wanneer karakters reizen naar het bos, elk blad en grassprietje is glashelder met een uitstekende levensechte beweging. Slecht verlichte interieurs en nachtelijke scènes vertonen ook geweldig schaduw details met alle achtergrond info duidelijk evident.

‘How to Train Your Dragon’ is geweldig om naar te kijken en de toegevoegde 3D effect met een donkere bril doet niets om de film plezier verpesten. Zichtbaarheid komt nooit in twijfel getrokken als personages lopen rond in een geloofwaardige driedimensionale ruimte. Er is een groot deel van de waarneembare afstand tussen objecten die is constant en consistent van begin tot eind. Wanneer Hik leest alleen in de grote zaal, kunnen we voelen dat hij alleen zitten als de kamer voelt echt immens, zelfs terwijl geabsorbeerd in de schaduw. Een paar voorbeelden van leuke gimmick shots herinneren kijkers ze zeker kijken naar een 3D-film, terwijl crosstalk varieert van nauwelijks waarneembaar tot vrijwel non-existent. De beste momenten zijn zonder twijfel de vliegende sequenties, waar de verschillende inspirerende antenne landschapsfoto’s tonen opmerkelijke diepte. Ze zijn absoluut adembenemend, waardoor dit een zeer aangenaam 3D-presentatie voor een heerlijk onderhoudende film.

De Audio: De rating van de Sound

Waarschijnlijk het meest interessant is hier de subtiele overgang van een 5.1 soundtrack van een Dolby TrueHD 7.1 design. De verschillen tussen hen? Niet echt als nauwelijks een onbeduidend perceptie van meer geluid als gevolg van de toegevoegde twee kanalen. Voor alle doeleinden, dit nummer is identiek als die gevonden op de 2D-versie van de film. Waarom het extra speakers is een mysterie, omdat de manier waarop het was voordat was al fenomenaal en pure referentieniveau.

Toch is dit enigszins nieuwere audiotrack blijft een spannende en opwindende demo-kwaliteit presentatie met uitzonderlijke gerichtheid. Bewegen en pannen tussen de luidsprekers is vloeibaar en overtuigend als de verschillende flybys geweldige uitbreiding van het geluidsveld. Achter activiteit zorgt voor een heerlijk meeslepende auditieve ervaring met de delicate atmosferische geluiden van de wildernis. Natuurlijk, de echte pronkstuk van deze verliesloze mix is ​​de laatste slag tegen het einde, waardoor het hele systeem grondig training. Laagfrequente effecten zijn donderende en gezaghebbende met een prachtig nauwkeurigheid en nauwkeurige respons. Het dynamisch bereik is uitgebreid en ruimte-penetrerende met rijke helderheid en scherpe onderscheid tussen de verschillende elementen. De soundstage vertoont geweldige warmte en trouw, waardoor de kijkers bezig vanaf de opening segmenten op de aftiteling. Dialoog is zuiver en foutloos geleverd in het midden van het scherm, waardoor onmiskenbare stem van Jay Baruchel’s perfect hoorbaar te allen tijde.

Over het algemeen, de lossless mix, die nu in 7.1, legt op een eerste klas, referentieniveau tonen voor de fans om te genieten.

De Supplementen: graven in de Good Stuff

Eindelijk van haar Samsung exclusiviteit deal, deze Blu-ray 3D-editie van ‘How to Train Your Dragon’ komt als een kale release met een 3D-voorbeschouwing voor de nieuwste animatiefilm van DreamWorks’s, ‘Puss in Boots.’ De enige andere toevoeging is een DVD-kopie van de film.

HD Bonus Content: Elke Exclusieve extra’s in There?

Er zijn geen high-def exclusives.

Laatste gedachten

‘How to Train Your Dragon’ is een humoristische en boeiende verhaal met een groot deel van het hart in de kern. Met een sterk ensemble van voice talent en het ontroerende verhaal van een jongen en zijn draak, de CGI-animatiefilm is een heleboel plezier voor het hele gezin. De onlangs uitgebrachte Blu-ray 3D-editie van de film maakt het een must-have voor eigenaren van het formaat, hoewel het pakket ontbreekt al het aanvullend materiaal gevonden op de 2D-versie. Toch is het prachtige presentatie, zowel in termen van de visuals en de audio.

technische specificaties

• Two-Disc Combo Pack
  • BD-50 Dual-Layer Disc / DVD-9 Dual-Layer Disc